Nathalie van Ypersele, Solvay General Manager Communications, Belgium

Brussel, 2 juli, 2019 --- Solvay heeft Nathalie van Ypersele benoemd tot haar Algemeen Directeur Communicatie, met ingang van 1 oktober 2019. Zij zal 20 jaar ervaring in communicatie en journalistiek met zich meebrengen.

De communicatie-expertise van Nathalie varieert van reputatiemanagement tot corporate en crisiscommunicatie en sociale media. Nathalie sluit zich aan bij Solvay van het strategisch communicatiebureau akkanto, waar ze als partner samenwerkt met Belgische en internationale corporate klanten. Ze begon haar loopbaan bij het Belgische zakenblad Trends-Tendances, eerst als journalist en daarna als hoofdredacteur.

Nathalie van Ypersele, die de Belgische nationaliteit heeft, is in het bezit van een Amerikaanse bachelor in de politieke wetenschappen en een master in journalistiek van de UCL in België. Ze vervolgde haar studies in Europa en de Verenigde Staten en voltooide opleidingen zoals Coaching en Consulting for Change aan Insead, International Journalism aan de Columbia University, evenals aan Yale en Harvard Kennedy School, nadat het World Economic Forum haar in 2010 nomineerde als Young Global Leader.

Solvay is Solvay is bedrijf van geavanceerde materialen en specialiteitschemicaliën, en zet zich in voor het ontwikkelen van oplossingen voor belangrijke maatschappelijke uitdagingen. Solvay innoveert en werkt samen met klanten wereldwijd in veel diverse eindmarkten. Haar produkten zijn te vinden in vliegtuigen, auto’s, batterijen, smart devices, medische toepassingen, alsook in de extractie van zowel mineralen als olie en gas, en dragen bij aan efficiëntie en duurzaamheid. Solvays lichtgewicht materialen bevorderen een schonere mobiliteit, de formuleringen optimaliseren het gebruik van grondstoffen, terwijl performance chemicals de lucht- en waterkwaliteit verbeteren. Het hoofdkantoor is gevestigd in Brussel, met 27 000 werknemers verspreid over 62 landen. In 2018 bereikte de nettoomzet 10,3 mld en de marge 22%, met 90% van de activiteiten waar Solvay tot de wereldtop-drie behoort. Solvay nv (SOLB.BE) staat genoteerd op Euronext in Brussel en Parijs (Bloomberg: SOLB.BB - Reuters: SOLB.BR) en in de Verenigde worden de aandelen (SOLVY) verhandeld via een level-1 ADR programma. (Financiële cijfers houden rekening met de aangekondigde verkoop van Polyamides).