Brussel, woensdag 3 april 2019 om 10:00 uur --- Solvay brengt vandaag zijn derde geïntegreerd jaarverslag uit. Het derde geïntegreerd jaarverslag van Solvay gaat in op de vooruitgang die we hebben geboekt wat geïntegreerd management betreft. Dit begon in 2012 toen de Groep een geïntegreerde manier van denken invoerde om het verband tussen de verschillende bedrijfsactiviteiten, duurzaamheid en financiën te versterken. Het boekjaar 2018 dekt, verstrekt elementen en rapporteringsprincipes aanbevolen door de International Integrated Reporting Council (IIRC) en is uitgewerkt volgens de richting aangegeven door de World Business Council for Sustainable Development (WBCSD).

Onze geïntegreerde aanpak wordt geïllustreerd in:

• De sectie "Solvay Begrijpen" gaan we in op het nieuwe, gestroomlijnde bedrijfsmodel van de Groep. Het onderstreept ook het overleg met belanghebbenden en de uitkomst van deze discussies wordt gedeeld. Het presenteert ons nieuwe duurzaam waardecreatiemodel.
  • Het beheersverslag dat het bestuursrapport bevat, het risicobeheersrapport, het bedrijfsoverzicht dat de beoordeling van de alternatieve prestatiemaatstaven (APM) integreert, de extra-jaarrekening, de jaarrekening, tesamen met de verslagen van de commissarissen.
  • De Global Reporting Initiative (GRI) Index die nu volledig geïntegreerd is in het jaarverslag.

Toegang tot Solvays 2018 geïntegreerd jaarverslag: DIGITALE VERSIE

Solvay brengt vandaag tevens zijn verslag van betalingen aan overheden uit voor het boekjaar 2018. Dit verslag is beschikbaar op FINANCIAL FILINGS.

Solvay is Solvay is bedrijf van geavanceerde materialen en specialiteitschemicaliën, en zet zich in voor het ontwikkelen van oplossingen voor belangrijke maatschappelijke uitdagingen. Solvay innoveert en werkt samen met klanten wereldwijd in veel diverse eindmarkten. Haar produkten zijn te vinden in vliegtuigen, auto’s, batterijen, smart devices, medische toepassingen, alsook in de extractie van zowel mineralen als olie en gas, en dragen bij aan efficiëntie en duurzaamheid. Solvays lichtgewicht materialen bevorderen een schonere mobiliteit, de formuleringen optimaliseren het gebruik van grondstoffen, terwijl performance chemicals de lucht- en waterkwaliteit verbeteren. Het hoofdkantoor is gevestigd in Brussel, met 27 000 werknemers verspreid over 62 landen. In 2018 bereikte de nettoomzet 10,3 mld en de marge 22%, met 90% van de activiteiten waar Solvay tot de wereldtop-drie behoort. Solvay nv (SOLB.BE) staat genoteerd op Euronext in Brussel en Parijs (Bloomberg: SOLB.BB - Reuters: SOLB.BR) en in de Verenigde worden de aandelen (SOLVY) verhandeld via een level-1 ADR programma. (Financiële cijfers houden rekening met de aangekondigde verkoop van Polyamides).