Initiatief maakt deel uit van One Planet-duurzaamheidsdoelstellingen van het bedrijf, die de CO2-uitstoot willen beperken in overeenstemming met het Akkoord van Parijs.

Brussel, 9 oktober 2020

Solvay heeft zonnepanelen geïnstalleerd op het dak van een van de belangrijkste administratieve gebouwen van zijn hoofdzetel in Brussel (Neder-Over-Heembeek). Er worden eveneens zonnepanelen boven een parkeerzone geplaatst. Het piekvermogen van de zonnepanelen zal iets meer dan 1000 kWp bedragen, wat genoeg is voor de elektriciteitsbehoeften in de kantoren van de Solvaycampus.

"Het is fantastisch om te zien hoe we een van onze hoofdgebouwen voorzien van zonnepanelen”, zegt Pascal Chalvon Demersay, Chief Sustainability & Energy Officer van Solvay. “Het is een van de vele stappen die we nemen om de Solvay One Planet-doelstellingen te halen. We hebben ons ertoe verbonden om onze uitstoot tegen 2030 met 26% te verminderen.”

De verschillende business units van Solvay over heel de wereld zoeken naar mogelijkheden om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen in het kader van het Solvay One Planet-initiatief. Dat gaat van de toename van groene energie tot het verbeteren van productieprocessen.

In het kader van Solvay One Planet zal Solvay het tempo waarmee het zijn uitstoot vermindert verdubbelen, met als doel de uitstoot van broeikasgassen met 26% te verminderen en het traject af te stemmen op de doelstellingen die in het Akkoord van Parijs uit 2015 werden vastgelegd (ver onder een temperatuurstijging van 2°C). Solvay streeft er ook naar om tegen 2030 15% van zijn inkomsten te halen uit biogebaseerde of gerecycleerde materialen.

Solvay is een op wetenschap gebaseerd bedrijf waarvan de technologieën voordelen bieden voor vele aspecten van het dagelijks leven. Met meer dan 24.100 werknemers in 64 landen verbindt Solvay mensen, ideeën en elementen om de vooruitgang opnieuw uit te vinden. De Groep streeft naar het creëren van duurzame gemeenschappelijke waarde voor iedereen, vooral via Solvay One Planet, dat rond drie pijlers is opgebouwd: de bescherming van het klimaat, het behoud van hulpbronnen en de bevordering van een betere levenskwaliteit. De innovatieve oplossingen van de Groep dragen bij tot veiligere, schonere en duurzamere producten, die te vinden zijn in woningen, voeding en consumptiegoederen, vliegtuigen, auto's, batterijen, slimme toestellen, toepassingen in de gezondheidszorg, water- en luchtzuiveringssystemen. Solvay werd opgericht in 1863 en behoort vandaag tot de top drie in de wereld voor het overgrote deel van zijn activiteiten. In 2019 realiseerde het een netto-omzet van 10,2 miljard euro. Solvay staat genoteerd op Euronext Brussel (SOLB) en Parijs en in de Verenigde Staten worden zijn aandelen (SOLVY) verhandeld via een ADR-programma niveau 1. Meer informatie vindt u op www.solvay.com.