Brussel, 5 april 2019 --- In het kader van de managementovergang die eind 2018 van start ging onder leiding van Jean-Pierre Clamadieu, maakt de Raad van bestuur van Solvay het vertrek bekend van Pascal Juéry en Cécile Tandeau de Marsac van het Directiecomité. Deze veranderingen treden vandaag in werking. Cécile Tandeau de Marsac heeft, na zeven jaar als het hoofd van Human Resources van Solvay, beslist om de Groep te verlaten om zich te kunnen richten op persoonlijke projecten. Cécile blijft werkzaam in haar positive tot eind juni 2019.

Cécile speelde een sleutelrol in de belangrijke fases van Solvays transformatie, zoals de integratie van de teams van Solvay en Rhodia, de teams van Cytec en van andere bedrijven die sindsdien deel uitmaken van de Groep.

Pascal Juéry, sinds 2014 lid van het Directiecomité van Solvay, heeft om persoonlijke redenen besloten de groep te verlaten. Hij zal de verkoop van de Polyamides-activiteiten blijven beheren en rapporteren aan de CEO van Solvay, Ilham Kadri, tot september 2019, wanneer hij de groep zal verlaten. Vanaf vandaag neemt Ilham Kadri zijn andere verantwoordelijkheden ad interim over.

“Ik wil Pascal Juéry en Cécile Tandeau de Marsac hartelijk bedanken voor hun inzet en hun bijdrage aan de verandering van Solvay in de voorbije jaren,” zei Nicolas Boël, Voorzitter van de Raad van Bestuur van SolvayDu.

Solvay is Solvay is bedrijf van geavanceerde materialen en specialiteitschemicaliën, en zet zich in voor het ontwikkelen van oplossingen voor belangrijke maatschappelijke uitdagingen. Solvay innoveert en werkt samen met klanten wereldwijd in veel diverse eindmarkten. Haar produkten zijn te vinden in vliegtuigen, auto’s, batterijen, smart devices, medische toepassingen, alsook in de extractie van zowel mineralen als olie en gas, en dragen bij aan efficiëntie en duurzaamheid. Solvays lichtgewicht materialen bevorderen een schonere mobiliteit, de formuleringen optimaliseren het gebruik van grondstoffen, terwijl performance chemicals de lucht- en waterkwaliteit verbeteren. Het hoofdkantoor is gevestigd in Brussel, met 27 000 werknemers verspreid over 62 landen. In 2018 bereikte de nettoomzet 10,3 mld en de marge 22%, met 90% van de activiteiten waar Solvay tot de wereldtop-drie behoort. Solvay nv (SOLB.BE) staat genoteerd op Euronext in Brussel en Parijs (Bloomberg: SOLB.BB - Reuters: SOLB.BR) en in de Verenigde worden de aandelen (SOLVY) verhandeld via een level-1 ADR programma. (Financiële cijfers houden rekening met de aangekondigde verkoop van Polyamides).