L'exposition mettra en avant la position de Solvay en tant que leader mondial dans la mobilité propre et l'efficacité des ressources

Brussel, 29 september 2021 - Solvay is trots zijn deelname aan de Dubai World Fair 2021-2022 aan te kondigen, die op 1 oktober 2021 van start gaat. Solvay zal integraal deel uitmaken van de tentoonstelling in het Belgisch paviljoen, dat denkers en ondernemers uit Brussel, Vlaanderen en Wallonië samenbrengt om hun visie voor het jaar 2050 te schetsen en de basis te vormen van een slimme, veilige en schone mobiliteitstoekomst door innovatie.

In het Belgisch paviljoen zal Solvay de nadruk leggen op zijn technologische oplossingen voor duurzame mobiliteit aan de hand van digitale displays, video's en hulpmiddelen in augmented reality. Solvay's oplossingen zijn essentieel op de weg naar duurzamer transport: vervanging van metaal door lichtgewicht, duurzame materialen in auto's en vliegtuigen zodat ze minder CO2 uitstoten; aanbieden van nieuwe circulaire oplossingen voor lithium-ionbatterijen in elektrische en hybride voertuigen; leveren van essentiële materialen voor waterstof-brandstofceltechnologie, onder andere.

Onze wetenschappers in België en over de hele wereld werken momenteel aan baanbrekende innovaties die het onmogelijke mogelijk kunnen maken, en de kracht hebben om een revolutie teweeg te brengen in de menselijke vooruitgang en mobiliteit voor de toekomst. Solvay engageert zich om de innovatieve producten te ontwikkelen die deze toekomst vorm zullen geven. We zijn er trots op de Belgische industrie te vertegenwoordigen en hopen dat vele bezoekers deze baanbrekende innovaties zullen ontdekken in het Belgisch paviljoen.

Ilham Kadri CEO van Solvay

Découvrez les solutions Solvay pour la mobilité propre d'aujourd'hui et de demain

Solvay is een op wetenschap gebaseerd bedrijf waarvan de technologieën voordelen bieden voor vele aspecten van het dagelijks leven. Met meer dan 23.000 werknemers in 64 landen verbindt Solvay mensen, ideeën en elementen om de vooruitgang opnieuw uit te vinden. De Groep streeft naar het creëren van duurzame gemeenschappelijke waarde voor iedereen, vooral via Solvay One Planet, dat rond drie pijlers is opgebouwd: de bescherming van het klimaat, het behoud van hulpbronnen en de bevordering van een betere levenskwaliteit. De innovatieve oplossingen van de Groep dragen bij tot veiligere, schonere en duurzamere producten, die te vinden zijn in woningen, voeding en consumptiegoederen, vliegtuigen, auto's, batterijen, slimme toestellen, toepassingen in de gezondheidszorg, water- en luchtzuiveringssystemen. Solvay werd opgericht in 1863 en behoort vandaag tot de top drie in de wereld voor het overgrote deel van zijn activiteiten. In 2020 realiseerde het een netto-omzet van 9 miljard euro. Solvay staat genoteerd op Euronext Brussel en Parijs (SOLB). Meer informatie vindt u op www.solvay.com.